INTRODUCTIELES

Heb jij altijd al een yoga les willen uitproberen maar is het er nooit van gekomen? Maak dan gebruik van deze speciale introductie les waar je onder professionele begeleiding van Dorinda Farver wordt meegenomen. Je leert de basis op een rustig tempo met een heldere uitleg. Uiteraard is er tijd voor vragen en advies op maat. Het is voor ons belangrijk dat jij je thuis en veilig voelt bij ons, en daar doen wij alles voor. Tot snel!

POWER YOGA

Power Yoga is een moderne westerse variant van Hatha yoga die kracht, uithoudingsvermogen en balans vraagt.  

Power Yoga is een combinatie van Ashtange Vinyasa Yoga en Iyengar Yoga, ook wel Vinyasa Yoga genoemd. 

Power Yoga bestaat uit dynamische en krachtige yoga-oefeningen. Het is een samenspel van souplesse, kracht, concentratie en meditatie. De houdingen worden in een vrij hoog tempo achter elkaar in series uitgevoerd en gesynchroniseerd met een diepe en ontspannen ademhaling. Doordat power yoga zoveel energie in je lichaam losmaakt, heeft het een reinigende en helende werking op lichaam en geest. 

AERIAL YOGA

Aerial Yoga is een nieuwe vorm van yoga die zijn oorsprong heeft in Amerika. Op een unieke wijze ervaar en beoefen je de traditionele yoga houdingen/ asanas met behulp van stoffen hangmat. 

Ervaar het unieke gevoel van gewichteloosheid, vrijheid, ruimte en lengte in je hele lichaam. Leer om los te laten en laat de zwaartekracht zijn werk doen tijdens omgekeerde houdingen. Hierdoor verminder je de druk op de wervelkolom, waardaar je alle omliggende spieren kan ontspannen. Op een unieke wijze sluiten we de les, letterlijk zwevend, af.

Aerial Yoga/ Anti Gravity Yoga is werkelijk voor een moment “hangen tussen Hemel en Aarde, los van de zwaartekracht” 

RESTORATIVE YOGA

We leven in een snelle maatschappij. Soms even een time out nemen, de batterijen opladen is goed, zodat we met vernieuwde energie en zin weer verder kunnen. 

Restorative yoga werkt op diepere niveaus, het brengt lichaam, geest en spirit (terug) in balans. Met de hulp van props zoals dekens, kussens, blokken en banden kunnen we ons lichaam in een comfortabele, ontspannen houding brengen. Poses worden ongeveer 5-10 minuten aangehouden. In volle ontspanning is er geen beweging, geen moeite en wordt de geest stil. Restorative yoga helpt voor onze spijsvertering, chronische stress, vermoeidheid, en hoge bloeddruk. Regelmatige beoefening brengt lichaam, geest en spirit in een ontspannen staat van zijn.

TIENER YOGA

Tieneryoga is het moment in de week om rust te vinden, je op te laden en jezelf te mogen zijn!
Er wordt veel gevraagd van tieners, proefwerken, tentamens, veel leren, is het niet fijn om even het denken tot rust te brengen. en bovendien kun je met een ontspannen geest veel helderder denken en neem je de stof beter op.
Tijdens de yoga doen we veel houdingen (asana's) die ideaal zijn voor het in conditie houden van de spieren, het soepel houden van de gewrichten en het bevorderen van een goede lichaamshouding.

Het al op jonge leeftijd regelmatig beoefenen van yoga bevordert tevens aandacht, zodat het concentratievermogen zich beter ontwikkelt en toeneemt. Het bouwt een gevoel van zelfvertrouwen op en draagt bij aan het ontwikkelen en behouden van een positief zelfbeeld.

Inhoud van een tieneryoga les

Tijdens de tieneryoga lessen starten we met een kringgesprek, waar we een thema bespreken of issues uit jullie dagelijkse leven. Daarna combineren we yogahoudingen, ademhalingsoefeningen, ontspanning, mindfulness, massage en meditatie.
Yoga en meditatie

Yoga en meditatie zorgen ervoor dat je zekerder voelt en je je beter kunt ontspannen. Tijdens de les, maar ook als je bijvoorbeeld een toets of examen hebt of in contact met andere mensen, leeftijdsgenoten. Door de houdingen wordt je lichaam sterker, ontwikkel je je spieren en wordt je gezonder. Door yoga ontspan je meer, waardoor je ook beter kunt slapen en je fitter voelt.
Waarom tieneryoga?

Je lichaam wordt sterker, leniger en gezonder.

Je ervaart het contact met jezelf en je lichaam.

Je leert ontspanningsoefeningen die je kunt gebruiken op spannende momenten zoals een spreekbeurt of examen.

Je leert je beter concentreren.

PRALAYA YOGA

Pralaya Yoga is ontwikkeld door Robert Boustany. Deze vorm is gericht op het ontwikkelen van functionele kracht en spierbalans. Een effectieve manier om je flexibiliteit te vergroten, de levensduur van je gewrichten te verlengen en blessures te voorkomen en/of verhelpen. We noemen het ook wel eens yoga voor Westerse mensen, omdat het niet zoals traditionele yoga gericht is op het strekken van stijve spieren, maar op het versterken van 'zwakke' spieren. 

Deze  zijn geschikt voor iedereen, omdat je houdingen op verschillende niveaus kunt uitvoeren. Het zijn over het algemeen intensieve lessen, want we werken veel met de 'vergeten spiergroepen'! Omdat je het beste effect bereikt door de juiste uitvoering van de houdingen, geven we veel uitleg tijdens de les.

YOGA FLOW

Yoga Flow is een 'zachtere' vorm van Power Yoga. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van de speciale ademtechniek, maar met minder zonnegroeten en minder vinjasa's.

Hierbij worden meer opties gegeven om de oefeningen op een minder intensieve manier uit te voeren. Er is meer tijd om de poses uit te voeren en op te bouwen. Yoga Flow is prima als opstap naar de Power Yoga.

ARUNA YOGA

Aruna Yoga is een vorm van yoga die verschillende soorten omvat, inclusief hatha, vinyasa en op Kundalini geïnspireerde houdingen en technieken. De basis gaat om bewustwording op ieder niveau: op wat er op dit moment is en wat er naar boven komt. Ongeacht wat het is. Het leert je het nu te verwelkomen zonder hierover te oordelen. Het bied je een manier om je gedachten tot rust te brengen door jezelf in de positie van getuige of waarnemer te plaatsen.
 
Het is niet nodig om lenig te zijn om Aruna Yoga te volgen. Het doel is om emotionele blokkades los te laten en te openen door gebruik te maken van verschillende vormen van yoga, pranayama en meditatie. Natuurlijk kan het fysiek ook uitdagend zijn door het gebruik van Kundalini houdingen. Maar ook zonder deel te nemen aan de houdingen en alleen aanwezig te zijn tijdens de lessen, kun je jezelf openen en de heling in jezelf ontdekken.
 
Aruna yoga is een helende vorm van yoga waarin je op zoek gaat naar je ware aard, naar de waarheid, rust en vrijheid die in ons allen schuilt! 

MEDITATIE/RELAXATIE

Deze les staat helemaal in het teken van ontspannen. Via ademhalingstechnieken, visuali-satie, in- en uitzoomen en andere meditatie-technieken kom je tot jezelf en probeer je de rust terug te vinden.

Er worden je verschillende manieren aangeboden om om te gaan met stress, en je leert objectief omgaan met prikkels. Je stimuleert je zintuigen en je concentratie.

Ook yoga nidra (slaap van de yogi’s) staat op het programma. Deze vorm van relaxatie kan spanning en angst verminderen, en kan ook helpen tegen slapeloosheid.

BAS YOGA

In samenwerking met Stichting BAS (Bredase Aangepaste Sporten) is Yogasite deze groep gestart. 

De les is bedoeld voor mensen met een verstandelijke en licht lichamelijke beperking. In de les is er aandacht voor Yogahoudingen (asanas), ademhalings technieken en meditatie. Ook gaan we op een toegankelijke manier in op de yogafilosofie met behulp van verhaaltjes en anekdotes. 

Yoga is een goede manier om ontspanning te vinden in lichaam en geest, je traint je spieren en je concentratievermogen. Door bewuste oefening reikt yoga je mogelijkheden aan om jezelf (en je grenzen) goed te leren kennen. Zo leer je om beter om te gaan met emoties en vreugdevol en open in het leven te staan.

PRALAYA FLOW YOGA

Pralaya Flow yoga is een krachtige en nauwkeurige les, waarin een combinatie van in elkaar over vloeiende houdingen leidt tot Pralaya uitlijning. 

Een toegankelijke Vinyasa met af en toe een zonnegroet geeft de opening naar uitdagendere Pralaya houdingen. 

De les concentreert zich vooral op het uitlijnen van je houding door Pralaya en Vinyasa technieken te gebruiken, op het ontwikkelen van je ademhaling en geeft aandacht aan de afsluitende meditatie.

EASY FLOW YOGA

Easy Flow Yoga... Een rustigere les dan Yoga Flow. 'Zachtere' houdingen, die minder fysieke kracht vereisen. We leggen meer nadruk op de ademhaling, meditatie en yin yoga houdingen. 

YIN YOGA

Yin Yoga is een yogavorm die zich focust op het mobieler maken van de gewrichten vooral rond het heupgebied, het bekken en de onderrug. Doordat je lang in dezelfde houding blijft (tussen de 2 en 5 minuten) wordt het bindweefsel opgerekt en ontstaat er meer mobiliteit in je gewrichten. De houdingen worden op een passieve, maar wel intensieve manier beoefend. Als je je spieren zoveel mogelijk probeert te ontspannen, is het een kwestie van overgave zodat alles in je steeds iets kalmer wordt. Doordat je lang in de houdingen blijft heb je de tijd om je mentale en emotionele weerstand te observeren en los te laten. De houdingen hebben een zeer kalmerend, meditatief effect op lichaam en geest.

YIN YANG YOGA

'Rust is de basis van beweging, en beweging is het potentieel van rust' - Dr. Gerhard Wenzel

 

Yin Yang yoga is een voortdurend ontdekken en innerlijk voelen van het samenspel van Yin (substantie) en Yang (energie) waardoor er meer inzicht en daardoor een beter balans ontstaat in ons eigen lichaam en welzijn. In deze les gaat het vooral om (leren) voelen, dus uit je hoofd en in je lichaam en het voelen en waarnemen van energie, oftewel prana in het Sanskriet. Daar waar je aandacht naar toe gaat stroomt je energie.

 

Deze les is geschikt voor iedereen met het verlangen naar meer balans.

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF:

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

Yogasite | Dr. Struyckenstraat 165 | Breda

ZOEK JE IETS ANDERS?